İstanbul Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi -

E-Tablet Menüler ve Self Servis Kiokslar Pandemiden Sonra Daha Fazla Hayatımızda Olacak

gelişim üniversitesi
  1.   İstanbul Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi
  2. Haberler


E-Tablet Menüler ve Self Servis Kiokslar Pandemiden Sonra Daha Fazla Hayatımızda Olacak


Yiyecek içecek işletmeleri pandemi sonrası açılmayı beklerken bir yandan da dijital içeriklere daha fazla yönelmeye başladı.


Yaklaşık bir buçuk yıldır Covid 19 pandemisi hayatımızda. Alınan önlemler kapsamında yiyecek içecek endüstrisinde yer alan işletmeler önce kısıtlı saatler faaliyetlerine devam etti ama artan vaka sayıları dünyanın birçok ülkesinde bu işletmelerin tamamen faaliyetlerine ara vermelerine ve paket servisle çalışmalarına neden oldu. Artan aşılanan kişi sayısı ve azalmaya başlayan vakalar Haziran ayı itibarıyla yiyecek içecek işletmelerinin de yeniden açılabilmesi ihtimalini gündeme getirdi.

Pandemi boyunca birçok yiyecek içecek işletmesinin hiç faaliyet gösterememesi ve düşen gelirler işletmeleri açılma sonrası inovatif faaliyetlere yöneltmeye başladı. Pek çok işletmeci ya da restoran sahibi tarafından müşterilere daha farklı ve yeni deneyimler sunmanın gelirleri arttırmada önemli olabileceği düşünülüyor.

E-Tablet menüler son yıllarda Türkiye’de de kullanılmaya başlanan bir uygulamaydı zaten. Alışılmış kağıt formundaki tablet menüler bir taraftan müşterilerin arzu ettikleri yemekleri seçmelerini sağlarken diğer taraftan da bir tablette yapabilecekleri her şeyi yemeklerini beklerken yapabilmelerini sağlıyor. Örneğin tablet menü sunan bir işletmede yemeğinizi beklerken gazete okuyabilir, bulmaca çözebilir hatta yemeğinizin nasıl yapıldığını izleyebilirsiniz.

Bir diğer dijital uygulama ise Self Servis Kioksları. Henüz çok yaygın olmamakla birlikte servis elemanlarıyla hiç iletişime geçmeden siparişlerin kiokslar aracılığıyla verilebildiği dijital ortamlar.
 
E-tablet menüler de kiokslar da bundan sonrasında yiyecek içecek hizmeti sunan birçok işletmede daha fazla görülecek gibi duruyor. Servis elemanlarının yerini tutar mı, müşterilerin her türlü sorusuna cevap verebilir mi tartışılmakla birlikte özellikle pandeminin bulaş riskini azaltabilme konusunda işe yarayacak gibi duruyor. İnovatif bir tavır olaraksa müşterileri memnuniyetini ne kadar etkilediğini anlayabilmek için bir süre daha beklemek gerekiyor.

Haberler